Hogyan használd a Google kereső újítását?
Ahhoz hogy bármilyen bonyolult kérdésedre megfelelő választ találj a keresőben, egyre több algoritmusváltozásra és újításra van szükség. Ezt a kérdést próbálta megoldani a Google mesterséges intelligencia kutatási eredménye.
A Google igyekszik hatékony választ adni arra, hogy miként tudsz felhasználóként egy nehezebb kérdésre is könnyen választ találni a keresőben. Erre hozták létre a “Multitask Unified Model“-t, amivel azóta is sikerrel kísérleteznek a Google berkein belül.
A modell lényege, hogy egyidejűleg sokféle formátumban képes megérteni a robotika az információkat: például szöveget, képet és videót egyszerre értelmez. Ami még ezen is túlmutató eredmény, hogy a témák és ötletek közötti összefüggésekre is következtet az algoritmus.
Az újításról szóló beszámolóban olvashatunk egy egyszerű példáról is, mely szemléletesen bemutatja, mekkora lehetőséget jelent egy vállalkozónak ez a fajta intelligens keresési metódus.
Például, ha a bicajodon nem működik a váltó és a közelben nincs bringaszerelő, akkor a keresőben igyekszel megoldást találni a problémára.
- Ezzel az új lehetőséggel a keresőbe elegendő csak levideóznod, vagy fotóznod a bicaj adott részét és bemondanod, vagy leírnod a kép mellé, “hogyan tudom ezt megjavítani?”.
- A Google ennyi információból képes lesz azonosítani a problémát.
- A megértés után pedig máris releváns információkkal teli youtube videókhoz, vagy szakmai cikkekhez vezeti el a látogatót, interneten keresztül.
- Ha te egy kerékpárgyártó vagy, vagy egy lelkes értékesítő, bicajos és egyben blogger, aki lépésről-lépésre leír, bemutat hasonló problémákra adott megoldási javaslatokat, máris nyertél 1 értékes követőt, vagy vásárlót magadnak.
Ez az újítás a vásárlási szokásainkat is élményszerűbbé teheti. Az adott terméket, vagy szolgáltatást könnyebben és intuitívabb módon találhatunk meg a keresőben, akár egy “türkiz kanapét”, akár egy “szivárványszínű zoknit” szeretnénk találni.
Keresőmarketing okosan: hogyan használd a Google újítását?
Azok a vállalkozók és marketingesek lesznek előnyben a jövőben, akik kellően gyorsan és felkészülten reagálnak a változásokra.
- Kövesd és aktualizáld időnként a legfontosabb kulcskifejezéseidet, a long tail kulcsszavakat.
- Kérdezd vásárlóidat az igényeikről, szokásaikról.
- Magyarázd el, mi hogyan működik.
- Adj a vásárlókban felmerülő kérdésekre folyamatosan válaszokat.
- Használd ezeket a válaszokat minden platformon, amin jelen vagy.
- És használj minél több formátumot. (szöveg, kép, videó, hang file)
Ha a vásárlóid adott termékekkel/ szolgáltatásokkal kapcsolatos gyakori kérdéseit megválaszolod kommunikációs felületeiden, te már felkészülten várod a Google most bejelentett újítását.
Olvass hasonló hasznos cikkeket a témában blogomon, SEO, Google kereső, tartalommarketing és piackutatás témában.