Változások a SEO és a Google háza táján 2021-ben

A Grow with Google SEO-ról szóló alap képzésének pár tanúlságos pontját emelem ki: belső linkek, Google Search Console és a képek alt szövegezésének kiemelt jelentősége.

Egy SEO képzés akkor hatékony és sokatmondó, ha a jól felépített előadás az alap fogalmakat is elmagyarázza, de gyakorlati példákkal is erősíti a mondanivalót.

Tartalommarketing, piackutatási és SEO szakemberként számomra is érdekes elemek hangzottak el a 2021. júniusi előadáson.

Mit ne hagyj ki honlapod, blogod, webshopod SEO tudatos használata során?

Fontos tudnod, hogy évente sok algoritmus frissül a Google keresőben, ami hatással van az organikus eredményeinkre. (jobban figyel most a robotika a sebességre és a search console használatára pl.) Az egyik fontos idei változás a core web vitals elemző – ami hamarosan alap része lesz az algoritmusoknak, akinek van search consolja, annak ez automatán működik majd.
  1. CÉL, hogy először legyen a technikai része rendben a webes felületednek, utána mehet a belső és külső seozás.
  2. HASZNÁLJÁTOK a google search console-t mindenképpen, ahol többet között leadhatjuk a frissített, indexelési oldaltérképünket és ez nagyon fontos lehet neked kampány előtt.
  3. Technikai tipp: használjatok CACHE-t (ami eltárol a szerveren egy eredményoldalt a weblapodról, vagyis gyorsabban tölti be a látogatónak adott oldaladat -> javítva ezzel a SEO eredményeidet)
  4. Mindenképpen frissítsétek többször az XML sitemaps-et (oldaltérképet)!
  5. A képek alt cimkéjére figyeljetek, MINDIG töltsétek ki releváns infókkal, szavakkal, akár értelmes mondattal, hogy a robotika értelmezni tudja, mit látunk a képen.
  6. SOK belső linket használjatok!
  7. Külső linkek: csak releváns, hiteles és számotokra hasznos oldalakról legyen rátok mutató link (akár saját külső blogról, oldalakról, pr cikkekből)
hogyan működik a google kereső motorja SEO szempontból
Hogyan működik a google kereső motorja SEO szempontból?

Mitől lesztek sikeresebbek a versenytársaitoknál SEO terén?

Mindenképpen az alapvető cél SEO szempontból az organikus forgalom és megjelenés növelése számotokra. A SEO-tudatos, folyamatos aktivitással oldalaitokon hamarabb elérhető a költséghatékony fizetett kampányok ugrásszerű vevőszerzése is.
És azt se feledjétek el, hogy ne csupán a versenytársak kulcsszavait használjátok, ne halmozzatok kulcsszavakat, és ne foglalkozzatok a page rank mérőszámmal! 
Figyeljétek a marketing, a google és a SEO trendeket, amiben szakmai tanácsadóként magam is segítek eligazodni tartalommarketing és piackutatási blogomon.