Helyi és kisvállalkozások jövőjéért dolgozom

A kkvzona.hu bloggerének meséltem interjúban arról, miért választottam újságíróként az online kommunikációt hivatásnak 2004-ben, és elmondom a véleményemet a marketing szakma felhígulásáról, vagy arról miért imádom a tartalommarketinget.

1-2 kiemelt részlet a tartalommarketing egyéni vállalkozásomról és az indíttatásomról szóló interjúból:

“A tartalommarketingben a tudásátadás az alapvető cél, nem pusztán a „csomagolás”…

…remélem minden mikro- és kisvállalkozó rájön hamar arra, hogy nem szabad csak egyféle lábra támaszkodva megváltani akarni a világot.

… Voltam több esetben foglalkoztatott, amikor szintén a szakmámat gyakorolhattam, – újságírás, szerkesztés, online kommunikáció, pr. S bár mindig fontos része volt a mindennapoknak a csapat, hamar kiderült, hogy számomra a szabadabb, és kihívásokban sokkal komplexebb, nyitottabb és rugalmasabb vállalkozói létforma az ideális

Figyeled-e a konkurenciát és hogyan befolyásolnak téged a pályatársak?

A szakmai trendeket, így a szakmai blogokat figyelem első sorban, de számomra nem létezik versenytárs, mint kategória. Annyi intuitív és kreatív része van a tartalommarketing szakterületnek, hogy nehéz lenne bárkihez hasonlítani magamat. Tudom azt is, hogy milyen területen vagyok teljesen egyedi és ezért piacvezető (Google Cégem felület ismerete, mikrovállalkozások seo alapú pozicionálása pl).

S, hogy kik keresnek meg engem és miben segítek nekik?

Első körben kulcsszó- és célcsoport kutatásban, enélkül el sem vállalok senkit. Utána igény szerint pozicionálunk, a márka másságát határozzuk meg, majd seo-ra tanítok, vagy elemzek honlapot, webshopot. Persze adok javítási segédletet a megfelelő keresési helyek erősítésére. A google cégem felületet is ajánlani szoktam, mert egyelőre hatalmas versenyelőnyt jelenthet azoknak a kisvállalkozásoknak az aktív és értő használata, akik tőlem megtanulják a hogyant. Természetesen szövegírást, közösségi média felület kezelését is vállalom, de az már csak az elemzésekre építve. Kizárólag mikro- és kisvállalkozásoknak segítek tanulni és továbblépni, erősödni a piaci versenyben.”

A teljes interjú seo-ról, tartalommarketingről, online kommunikációról, covid hatásokról és a kisvállalkozásokat érintő piaci változásokról itt érhető el: https://kkvzona.hu/2021/07/23/nekem-a-hivatas-a-pihenes/

Köszönöm a lehetőséget Mayerné Répási Adriennek és a kkvzona.hu csapatának!

Abonyi Anita seo piackutatás és tartalommarketing tanácsadó
Abonyi Anita, SEO piackutatás, Google Cégem és tartalommarketing tanácsadó