Hosszú bejegyzések és a másság a facebookon

Gyakran felmerül mostanában, mi számít trendnek és mi lehet viszonylag állandósult szabály a marketingben, vagy szűkebbre véve a szövegírásban. A közösségi média posztjainak hossza kellően fontos ahhoz, hogy foglalkozzunk vele.

Kezdjük a háttérrel, és az általánosságokkal:

  • Szabály, hogy a közösségi média felületek a szórakozásról és szórakoztatásról szólnak. Pont.
  • Szabály, hogy érdeklődési körök, hobbik, témák alapján érdemes csoportokba szerveződni, hogy hasonló gondolkodású és érdeklődésű emberek között szórakozzunk a facebookon is. (ahogyan ilyeneket követünk az instán, a pinteresten is)
  • Szabály, hogy ismerősöket hoz össze a facebook, így még mindig érdemes egyetemi, középiskolai, általános iskolai osztályoknak kihasználni a felület nyújtotta, remek algoritmusokra felépített kapcsolati hálóját.

No és mi van a trendekkel?

A trendek lehetnek kárász-, vagy hosszú életűek is, de a lényegük az, hogy valamilyen változást meglovagolva kitűnnek az új tulajdonságaikkal, így aki figyel és követi a változást, könnyebben marad talpon hosszú távon is.

Vállalkozóként a talpon maradás másik fontos része, ha nem csak a trendeket figyeljük és követjük, hanem figyeljük a versenytársakat is, és hozzájuk képest is alakítjuk a kommunikációnkat.

A szövegírásban is figyelembe kell venni az általános szabályokat, ami adott kommunikációs csatornára jellemző (lásd facebook, ahova a többség szórakozni jár), de követni illik a trendeket és figyelni a versenytársakat is, ami sokszor mereven más irányba tolhatja el a MILYENSÉGÜNKET. Igen, még szövegírásban is.

És most nem a stílusról beszélek, hanem konkrétan a szövegek, a posztok hosszáról.

szövegírás-facebook-posztok-hosszú-trend-tartalommarketing-seo-versenytárs-abonyi-anita-kommunikáció-tanácsadó
A hosszú posztokkal üzensz, tanítasz, szórakoztatsz és márkát erősítesz a facebookon.

A szórakozva informálás ma már trendből szabállyá vált a facebookon

A szabály hiába az, hogy a facebookra szórakozni jár a kedves regisztrált, ha a trendek és a kedves regisztráltak sem egyetlen körbe sorolhatók, s pláne a célcsoportok felosztása is ettől jóval összetettebb.

Röviden a lényeg: a facebook valóban első sorban szórakozási felület, de egyetlen korosztály számára sem csupán AZ. Minden korosztály többet és mást is elvár már a facebooktól.

A 20. század utolsó évtizede már egyébként is a szórakozva informálásé volt Magyarországon (is), ami azt jelenti, hogy a hírektől, a kapcsolati hálón át, a hétköznapi badarságok és a sztár-jelenség mind ezen a felületen jelent meg egyszerre és először idehaza, amitől a nagy közösségi média jelenlét sokkal összetettebbé vált, mint volt az korábban.

Amikor egy vállalkozás a megmaradásáért (is) kommunikál, van jelen a facebookon, az azt jelenti, hogy nem csak idézetekkel, vagy mutatós termékképekkel szórja tele a követői üzenőfalát, hanem AD, MOND és ÜZEN, sőt, TANÍT is a fő célcsoportjának. Mindezt pedig nem 2 soros szövegbe zárva teszi, hanem szlogenekkel tarkított, velős üzeneteket közöl, mesél, oktat. No, nem minden nap, és pláne nem naponta háromszor. De hetente háromszor azt a minőségi szintet kell megütnie, amivel lepipálja a versenytársait a közösségi médiában, hiszen tudás és infóátadásával magánál tartja követőit, márkahűséget generál.

Ez persze nem kötelező. Pláne nem mindenkinek és minden áron. Ezért lesznek a jövőben az éles piaci versenyben gyorsan lemaradó, és az időt és infót nem kímélve hosszútávra megerősödő márkák a facebookon.

Hogy ki mit választ? Az idő segít eldönteni a sorrendet.

(a kép forrása: https://unsplash.com/, fotós: Glen Carrie)