Milyenek az eredményes külső-belső linkelési megoldások?

Kezdjük az alapoknál: a SEO valójában a keresőrobotoknak segít megtalálni és megkeresni az interneten fellelhető kulcsszavakat (kódok!), így te vállalkozóként ügyesen tudod irányítani a vevői kereséseket és a robotika keresőjét a saját termékeid/ szolgáltatásaid kulcsszó-találataira.

Belső és külső linkek a SEO-ban

A linkek és linkelt szövegek is kódolt információk a keresőrobot számára. Vagyis, ha blogodat, honlapodat ellátod linkekkel, amelyek releváns oldalakra mutatnak, akkor a robotika pontot adhat az okosan felépített tartalmaidért és átlineklésekért.

A belső link a saját oldalaidon keresztül-kasul átlinkelt infókat jelenti. A külső link a MÁS, releveáns témában (más releváns oldalakon, akár saját közösségi csatornáid felé) fellelhető, kifelé mutató linkeket.

Fontos, hogy a mások oldalán való linkelt megjelenésed – vagyis onnan hozzád vissza/átvezető link – is sok pontot ér a robotikánál, de csak akkor, ha az adott honlap, blog, pl akár a wikipédia releváns, szakmailag kompetens részén vagy te és az információd megjelenítve és onnan hozzád visszavezetve.

Milyen lehet a linkjeid formátuma?

Használj a saját felületeiden is más aloldalaidra, landing page-re, konkrét termékoldalra, vagy kapcsolati oldalra átvezető linkeket, mert ez pontot ér a keresőrobotnál!

Használj egyrészt sima url formátumot, amikor csak beilleszted a másik oldal url-jét adott szövegrész mögé, de használj szövegrészen belül kijelölt tartalomra beillesztett horgonyt, linkelést is! Utóbbinál fontos trükk seo szempontból, hogy a linkelt szövegrész is legyen releváns infó azzal, amire átviszed az olvasódat.

például:

“Ha érdekel kisvállalkozóként titeket, milyen a jól seo-zott tartalom, itt olvashatsz róla bővebben: https://abonyianita.hu/a-seo-belso-es-kulso-tartalomkodolas/

VAGY szövegrészben kiemelt verzióként:

“Ha érdekel kisvállalkozóként titeket, milyen a jól seo-zott tartalom, – amiről korábban a tartalommarketing és seo blogomon írtam – kövessétek szakmai és edukációs blogomat hasznos infókért SEO témában is!

Milyenek a pontozás szempontjából JÓ és eredményes linkelési megoldások?

A Google Penguin (robotja) figyeli a linkek természetességét, s minél inkább “tisztának” látja az adott linket, és horgonyszöveget a robotika, annál több pontot ér ez számodra.
Nem tiszta, nem természetes a linkelt szöveg, vagyis spamként és fizetett/ erőltetett seozásnak értelmezi azokat a szövegrészeket, amiket adott oldal konkrét nevére állítasz be.
Pl. ha van egy “célcsoport kutatás” nevű aloldalam, akkor NEM tiszta, vagyis büntetendő linkelésnek veszi a robotika, ha egy másik oldal szövegében, pontosan erre a két szóra teszem rá az átvezető linket.

  • Természetes, tiszta linkelésnek számít ebben az esetben, ha a sima linket /az aloldal url-jét másolom be a másik oldal szövegrészébe.
  • Tiszta link az is, amikor részlegesen másolom be a kifejezést, vagy szinoníma megoldásokat használok a szövegrészben, amit aztán átlinkelek (horgonyszövegként) a “célcsoport kutatás” nevű aloldalamra. pl. “célcsoport vizsgálati tippek“, “piackutatási stratégia célcsoportjaid elérésére” stb.
  • De tiszta linkelésnek számít a márkád neve minden esetben.
  • S tisztának számít a képek “alt text” részének azonos szavakkal ellátott linkelt kitöltése is az admin felületen (célcsoport kutatási tippek).
tartalom-marketing-seo-kulcsszavak-linkek-belső-külső-google-pingvin-unsplash-abonyi-anita-tanácsadó
Seozási tippekért tartalommarketing és piackutatási blogomon, kattints a képre!