Hogyan leszel hosszú távon életképes vállalkozó?

Nemrég lehetőséget kaptam vállalkozó nők között egy előadásban összefoglalni, hogyan és miről célszerű kommunikálni, ha hosszú távú céljaid vannak a szakmád fenntartásában.

Mivel a téma alapvetően fontos, így a blogon is hosszabban foglalkozom majd ennek részletes kibontásával.

Pillanatnyilag nem a krízishelyzetek kommunikációs elveiről és szükségességéről, hanem az alapvető kommunikációs kérdésekről írok, benne pedig az örök kérdésről: hogyan kell és célszerű kommunikálni egy vállalkozónak. (kommunikációs témákról adtam már eddig is jó pár tippet, de a hogyant lehet még bőven ragozni, úgy gondolom)

2 fő célt kövess: szórakoztass és hasznos tartalmat adj!

  1. Az internetet első sorban szórakozásra használjuk. Fedd te is ezt figyelembe, amikor témákon rágódsz.
    Ha szórakoztatsz, könnyen érthető leszel, figyelemfelkeltő és közösségépítő is egyben. Egyik szempont sem elvetendő!
  2. A hasznos információ a szakmai hitelességedet erősíti. Én-márkát épít.

Elvek, amit mindig tarts szem előtt, amikor kommunikálni kezdesz!

  • Legyél őszinte! Felesleges a trendeket követni, ha semmi közöd, hangulatod hozzá. A szakmaiságod mindenek előtt.
  • Készíts saját tartalmat! Írhatsz, fotózhatsz, infografikázhatsz, online-offline szóróanyagot készíthetsz és videózhatsz, ezek mind erőstik majd az üzeneteidet. (az internet korában, aki másol, azonnal lebukik -nagyobb presztizsveszteség alig van ennél…)
  • Maradj a saját szakmádnál! Amihez értesz, arról és azzal kapcsolatban keress témákat és adj infókat.
  • A saját célcsoportodat, ügyfeleidet érintő problémákra fókuszálj, s azokra akarj megoldást adni témáidban is.
cipesz-szakmaisag-hitelesseg-hogyan-kommunikalj-vallalkozokent-abonyianita-tartalommarketing
A cipész is maradjon a saját kaptafájánál, ahogyan te is a saját szakmádról kommunikálj! forrás: pixabay.com

 

Kezdhettem volna az egész cikket azzal is, miért alapvetően a tartalommarketingben van a cégek fenntartásának jövője, de erről már alábbi cikkemben részletesen kitértem.

Gondolom abban már minden haladó szellemű vállalkozó egyetért, hogy aki nem kommunikál az ügyfelek és követői felé, az a válságtól függetlenül is hamarosan lehúzhatja a rolót.

Tervezzetek saját szakmai témákat, és kövessétek a szakmai elveket!

*

Bővebben még a tartalommarketing hasznosságáról:

Miért a leghatékonyabb vevőszerző eszköz a tartalommarketing?