Miért a leghatékonyabb vevőszerző eszköz a tartalommarketing?

Miért mondja minden hozzáértő, hogy a tartalommarketingé a jövő, ha a vállalkozásod felfuttatása és életben tartása a cél?

Röviden már felsoroltam a fő okokat zárt és nyílt tartalommarketing és piackutatás facebook oldalaimon. (ide is bemásolom google-barátom és a még nem facebook-követőim kedvéért)

Mert:
✍️ már évek óta nem a reklámot keresi a vásárló, hanem az információt, a tartalmat – értékes tartalmat
 
✍️ a magyar nethasználók 98%-a a google keresőt használja, a google pedig tartalmat keres, elemez, értelmez, díjaz
✍️ a keresőoptimalizálás alapja az információ, kulcsszavak és kifejezések, értékes üzenetek, szlogenek
✍️ az információ forradalmi korát éljük… a jó tartalom = információmegosztás
✍️ ha vállalkozásként tartalmat gyártasz, saját médiumot hozol létre, s ezzel saját, hűséges olvasó/hallgató/néző csoportot – elkötelezett vevőket
✍️ kapcsolatépítésre és biztos vásárlói közösségre teszel szert – hosszú távon!

Értékes tartalmak = szakértői minőség hosszú távon

Bővebben a fő okokról:

  • ha tartalommarketingről beszélünk, akkor csakis szakmai és nem reklámalapú információra és háttértudásra gondolok: gondolj bele, ha imádod a szakmádat, imádod a termékeidet, folyton képzed magad, mert fontos, hogy hatást akarsz elérni, nem pusztán vevőt/ügyfelet szerezni. Ha így gondolkozol, akkor szakértőnek tarthatod magad, bármilyen területtel is foglalkozol. Ha pedig szakértő vagy, többet akarsz adni az ügyfelednek, mint puszta szolgáltatás vagy termék. Ergo kommunikálnod kell felé mindenről, amit te tudsz, ami a szakmád lényege, szépsége, értelme és amitől NEKI élmény és öröm, hogy téged és a termékedet/szolgáltatásodat választja.
  • érzelmi döntés alapú vásárlás és választás: az emberek – pszichológiai kutatásokkal alátámasztott tény – többsége érzelmi alapon dönt, így is vásárol. Érzelmet ma már értékes tartalommal lehet legkönnyebben kiváltani – legyen az szöveg-kép-film/videó alapú. Minél több értékes tartalmat készítesz (függetlenül a formájától), annál több hűséges követőd és így vásárlód lesz.
  • jelen kell lenned az online térben, függetlenül a szolgáltatásod/terméked fajtájától: ma már a saját médium elkészítése és okos használata egyértelmű versenyelőnyt jelent a piacon. Legyen az közösségi média platform, vagy “csak” egy saját honlap, rajta bloggal, Te biztosan az okos és tudatos vállalkozók közé tartozol. Vásárlás előtt az emberek túlnyomó többsége online kereséssel kezdi a választást. Aki nincs jelen, az véglegesen lemarad(t).
  • közösségépítés és személyesség – egyedi igények, hitelesség: azt hiszem ezt a részt nem ragozom túl. Egyértelmű, hogy hiteles és okos, szakmai tartalomközvetítéssel lehet egyedi igényeket kielégíteni, közös probléma/ kérdéscsoportoknak választ és megoldást kínálni, s az értékes információközvetítéssel magunkat hiteles és valódi szakemberként pozícionálni.
  •  jól mérhető eredmények: a tartalomnak, így a google kereső motorjának köszönhetően remekül mérhető ingyenes online eszközökkel, hogy mi az, ami érdekli a közönségedet és mi az, amiért téged követnek és nem a konkurenciát. Piackutatásra, célcsoportkutatásra is remekül alkalmas.
  • A SEO (tartalomoptimalizáció) alapja az értékes tartalom: azért fognak Rád találni a biztos és hosszú távú vásárlók, ügyfelek, mert Te odafigyelsz a megfelelő kulcskifejezésekre és azokkal foglalkozol az írott, vagy hang, vagy videó alapú kommunikációdban. Azok a kulcskifejezéseid, amik a szakmai tartalmaid: vagyis, amire a leendő ügyfeled kíváncsi. Mire? A problémájának megoldására. Vagy éppen az élményre, amit tőled kaphat meg, senki mástól nem.
  • A többirányú kommunikáció értéke: azzal, hogy okos tartalmat adsz azoknak, akik a valós célközönséged, lehetőséget is adsz a kérdezésre, a vélemények megosztására, a kommunikációra. Az ügyfél pedig elsőre bizalmatlan és kíváncsi és kérdez. Ha van tartalom a médiádban, akkor az ügyfél tudja, hogy tőled tanulhat, kérdezhet és választ kap, biztosan foglalkozol az ő problémáival, nézőpontjaival. Bizalomépítő és közösségépítő a többirányú kommunikáció lehetősége.

(kép forrása: pixabay.com)

tartalommarketing-contentmarketing-értékestartalom-sajátmédia-közösségépítés-vevőszerzés-abonyianita
A tartalommarketinggel saját médiát, lelkes közösséget és szakmai pozíciót építesz.