Nemrég lehetőséget kaptam vállalkozó nők között egy előadásban összefoglalni, hogyan és miről célszerű kommunikálni, ha hosszú távú céljaid vannak a szakmád fenntartásában.
Mivel a téma alapvetően fontos, így a blogon is hosszabban foglalkozom majd ennek részletes kibontásával.
Pillanatnyilag nem a krízishelyzetek kommunikációs elveiről és szükségességéről, hanem az alapvető kommunikációs kérdésekről írok, benne pedig az örök kérdésről: hogyan kell és célszerű kommunikálni egy vállalkozónak. (kommunikációs témákról adtam már eddig is jó pár tippet, de a hogyant lehet még bőven ragozni, úgy gondolom)
2 fő célt kövess: szórakoztass és hasznos tartalmat adj!
- Az internetet első sorban szórakozásra használjuk. Fedd te is ezt figyelembe, amikor témákon rágódsz.
Ha szórakoztatsz, könnyen érthető leszel, figyelemfelkeltő és közösségépítő is egyben. Egyik szempont sem elvetendő! - A hasznos információ a szakmai hitelességedet erősíti. Én-márkát épít.
Elvek, amit mindig tarts szem előtt, amikor kommunikálni kezdesz!
- Legyél őszinte! Felesleges a trendeket követni, ha semmi közöd, hangulatod hozzá. A szakmaiságod mindenek előtt.
- Készíts saját tartalmat! Írhatsz, fotózhatsz, infografikázhatsz, online-offline szóróanyagot készíthetsz és videózhatsz, ezek mind erőstik majd az üzeneteidet. (az internet korában, aki másol, azonnal lebukik -nagyobb presztizsveszteség alig van ennél…)
- Maradj a saját szakmádnál! Amihez értesz, arról és azzal kapcsolatban keress témákat és adj infókat.
- A saját célcsoportodat, ügyfeleidet érintő problémákra fókuszálj, s azokra akarj megoldást adni témáidban is.
Kezdhettem volna az egész cikket azzal is, miért alapvetően a tartalommarketingben van a cégek fenntartásának jövője, de erről már alábbi cikkemben részletesen kitértem.
Gondolom abban már minden haladó szellemű vállalkozó egyetért, hogy aki nem kommunikál az ügyfelek és követői felé, az a válságtól függetlenül is hamarosan lehúzhatja a rolót.
Tervezzetek saját szakmai témákat, és kövessétek a szakmai elveket!
*
Bővebben még a tartalommarketing hasznosságáról:
Miért a leghatékonyabb vevőszerző eszköz a tartalommarketing?