Versenytárselemzés: ő hova pozícionálta magát?
A versenytársad munkájának megfigyelése az egyik leghasznosabb tanulási folyamatod lehet: figyeld és csináld másként!
A Szolnok Térségi Család és KarrierPONT és az Organikon Live Kft. szervezésében júliusban webináriumot tarthattam versenytárselemzésről kisvállalkozók részére.
Az interaktív előadásban konkrét példákat elemeztünk ki és megvizsgáltuk, mi is a haszna (és a feltétele!) annak, ha a versenytársaink munkájával, kommunikációs aktivitásával tisztában vagyunk, pláne kisvállalkozóként.
A reális céges önismereted, célcsoportjaid ismerete és a kulcsszavaid segíthetnek másnak lenni
Amiből kiindulunk: a versenytársad az, aki ugyanazt a szükségletet elégíti ki, és ugyanazoknak kommunikál, mint te.
És ami nélkülözhetetlen feltétel: a piacelemzéseid része a céges önismeret, ami segít a pozícionálásban, ami NÉLKÜLÖZHETETLEN a túléléshez és a versenytárshoz való viszonyításhoz.
A marketing a vevőkben zajló érzetek csatája, nem a terméké!
A legfontosabb megfejteni a vevőben/ ügyfélben rejlő érzetet, benyomást, véleményt. Erre tudunk hatni, így tudjuk magunkat megfelelően pozícionálni. A marketinggel leszűkíthetjük a fókuszt a megfelelő szavakra, kifejezésekre és üzenetekre, amivel pozícionáljuk magunkat, és amiket hangsúlyosan és konzekvensen használunk, kommunikálunk a csatornáinkon.
Ha ismered a legfontosabb, saját üzeneteidet, kulcsszavaidat, és tudod, milyen igényt elégítesz ki a termékeddel, milyen problémára adsz választ a szolgáltatásoddal, akkor már van mit összehasonlítanod a versenytársad kommunikációjával.
A versenytárselemzésben végigveheted,
- ő miként pozícionálta magát,
- mely termékei a hangsúlyosak a kampányaiban, posztjaiban,
- HOL és hogyan kommunikál,
- és kik a célcsoportjai.
- Megvizsgálhatod, mik a kulcsszavai, miket hangsúlyoz a reklámanyagaiban,
- eseményeken részt vesz-e,
- vannak-e szlogenjei,
- mikor és miket akcióz,
- hogyan áraz stb.
Keresd tehát a saját kulcsszavaidat és súlyozz másként, máshol kommunikációdban!
Ha pedig segítségre van szükséged, kérdezz és tanulj a blogomon keresztül, vagy zárt facebook csoportomban, esetleg írj, ha komplex tartalommarketing megoldásra vágysz!