Versenytárselemzés: ő hova pozícionálta magát?

A versenytársad munkájának megfigyelése az egyik leghasznosabb tanulási folyamatod lehet: figyeld és csináld másként!

A Szolnok Térségi Család és KarrierPONT és az Organikon Live Kft. szervezésében júliusban webináriumot tarthattam versenytárselemzésről kisvállalkozók részére.

Az interaktív előadásban konkrét példákat elemeztünk ki és megvizsgáltuk, mi is a haszna (és a feltétele!) annak, ha a versenytársaink munkájával, kommunikációs aktivitásával tisztában vagyunk, pláne kisvállalkozóként.

A reális céges önismereted, célcsoportjaid ismerete és a kulcsszavaid segíthetnek másnak lenni

Amiből kiindulunk: a versenytársad az, aki ugyanazt a szükségletet elégíti ki, és ugyanazoknak kommunikál, mint te.

És ami nélkülözhetetlen feltétel: a piacelemzéseid része a céges önismeret, ami segít a pozícionálásban, ami NÉLKÜLÖZHETETLEN a túléléshez és a versenytárshoz való viszonyításhoz.

versenytárselemzés-piackutatás-tartalommarketing-pozícionálás-kulcsszó-seo-abonyianita
Játssz a szavakkal, ez a kulcsa a másságodnak! forrás: https://unsplash.com/

A marketing a vevőkben zajló érzetek csatája, nem a terméké!

A legfontosabb megfejteni a vevőben/ ügyfélben rejlő érzetet, benyomást, véleményt. Erre tudunk hatni, így tudjuk magunkat megfelelően pozícionálni. A marketinggel leszűkíthetjük a fókuszt a megfelelő szavakra, kifejezésekre és üzenetekre, amivel pozícionáljuk magunkat, és amiket hangsúlyosan és konzekvensen használunk, kommunikálunk a csatornáinkon.

Ha ismered a legfontosabb, saját üzeneteidet, kulcsszavaidat, és tudod, milyen igényt elégítesz ki a termékeddel, milyen problémára adsz választ a szolgáltatásoddal, akkor már van mit összehasonlítanod a versenytársad kommunikációjával.

A versenytárselemzésben végigveheted,

  • ő miként pozícionálta magát,
  • mely termékei a hangsúlyosak a kampányaiban, posztjaiban,
  • HOL és hogyan kommunikál,
  • és kik a célcsoportjai.
  • Megvizsgálhatod, mik a kulcsszavai, miket hangsúlyoz a reklámanyagaiban,
  • eseményeken részt vesz-e,
  • vannak-e szlogenjei,
  • mikor és miket akcióz,
  • hogyan áraz stb.

Keresd tehát a saját kulcsszavaidat és súlyozz másként, máshol kommunikációdban!

Ha pedig segítségre van szükséged, kérdezz és tanulj a blogomon keresztül, vagy zárt facebook csoportomban, esetleg írj, ha komplex tartalommarketing megoldásra vágysz!