Hogyan kommunikálj?
A jó tartalom tömör, célzott és hasznos. Írásban, hangban és videón egyaránt ugyanez a fő elvárás, ha hatékony és jó tartalmakat akarsz átadni a közönségednek.
És itt meg is állunk:
- ha az a célod, hogy követőket és vásárlókat tarts meg és szerezz, akkor minőséget kell adnod. Tartalomban és termékben/szolgáltatásban egyaránt.
- ha az a célod, hogy a márkádat építed és ismertté teszed, igazat kell mondanod és edukálnod. Ha a minőség-mennyiség a kérdésed: egyértelműen a minőség a cél.
- ha az a célod, hogy eladd a termékedet és a szolgáltatásodat – minél többet – azt is csak érdemi, infóval teli kommunikációval tudod elérni.
- ha az a célod, hogy párbeszédet kezdeményezz a versenytársakkal és a vásárlókkal/ügyfelekkel, s esetleg véleményvezér pozíciót érj el: nem kérdés: adj folyamatosan hasznos minőségi információt, lehetőleg lényegre törően.
- ha a honlapod/facebook/instagram/youtube oldalad/hírleveled (médiumaid és kommunikációs csatornáid) elérését és forgalmát akarod növelni… már tudod a választ.
Cél: csak akkor kommunikálj, amikor van lényeges információd a célcsoportod felé, és ha tudod, milyen üzenetet akarsz átadni.
És ne engedd bőlére a tartalmat, mert elveszik benne a lényeges, az üzenet, amit átadnál.
Ha kétkednél az előbbiekben, csak gondolj saját internetezési és olvasási, figyelem-megosztási szokásaid változására: elolvasod a címet és a kiemelt kétsoros összefoglalót, s vagy kattintasz, vagy már fut is a szemed tovább.
Nem nézel meg 3 percesnél hosszabb videókat, csak ha rá tudod szánni az időt, előre felkészülsz és nincs zavaró háttér.
Nem “kapcsol ki a füled”, kalandozik el a figyelmed egy rádiós beszélgetésről az autóban/ a konyhában sütés-főzés-mosogatás közben, hacsak nem hangzik el 2 kulcsszavakkal teli mondat, ami neked szól.
(kép forrása: pixabay.com)