Facebook csoportok jelentősége a passzív jövedelemszerzésben (is)
A közösségi médiával szemben felmerülő folyamatos igényváltozás megteremti a vállalkozások számára az újabb értékesítési csatornák és eszközök nyitásának lehetőségét is. Aki él vele, az versenyképes marad.
A facebook 1 szempontból ma is ugyanaz, mint az elején: közösségépítő platform a harmincasoktól felfelé bárki számára.
A marketing és értékesítési trendek változása – most az okokat, miérteket nem járom körbe – azonban kikényszerítette minden irányból a facebook használatának, lehetőségeinek nyitását is a zártabb, célzottabb, célcsoport-specifikusabb kommunikáció felé.
Alapvetően arról beszélünk, hogy míg egy facebook márka/céges oldal alapvetően követők számának növelésében érdekelt – nos, ez sem feltétlenül JÓ taktika ma már, amikor az fb algoritmusai sokszor kedvezőbbek a kisebb, pár ezer fős létszámú oldalaknak! -, addig a facebook csoportok szerepe teljesen más, okosabb, tudatosabb eladási, oktatási, pénzszerzési lehetőséget kínál.
Hirdetést facebook csoportra nem tudsz létrehozni, DE akit
- speckós tematikájú,
- különleges ajánlatokról szóló,
- vagy direkt szűrt részcélcsoportra létrehozott
zárt csoportjaidba terelsz át, az ma már rövid távon is étékesebb követőd, márkahű, és akár passzív jövedelmet hozó, biztos vásárlód/ügyfeled lesz.
Miért hatékonyabb a zárt csoport, mint egy oldalon keresztül zajló kommunikáció?
Röviden, a szegmentálás, a célzottság, a személyre szabottság miatt.
Hosszabban:
Amennyiben szolgáltatóként plusz információkat, hasznos és okos tartalmakat osztassz meg a zárt csoportban, az ott jelen lévők érzik, tudják, hogy foglalkozol a speciálisan róluk, nekik szóló témákkal. Közvetlenebb hangnemben működik egy ilyen csoport interaktivitása, s te magad is alaposabban tudod szűrni a jelenlévőket, így még inkább célzottan tudsz ajánlatokban, értékesítendő tartalmakban is gondolkodni a hasznos infók mellett.
Ha termékeket értékesítesz, a csoport tagságnak pluszt, mást és többet kell adnia, mint a márkaoldalad hasznos infói és segítői posztjai. Különleges ajánlatok mellett felmérheted a csoportodban a termékskálád valódi erősségeit és gyengeségeit, választhatsz magadnak véleményvezéreket a csoportból, akár márkaképviseletet, influencert is, akik ösztönzően segítik a közösséged épülését.
A fontos szempont, ha zárt csoportot építesz, hogy ne engedd túlnőni a létszámot, ami már koordinálhatatlan és átláthatatlan számodra. Szűrni és szegmentálni célszerű minden követődet értékesítési szempontból, akárcsak egy hírlevél-feliratkozás esetében. Tartsd kezedben a csoport működésének minden mozzanatát, hiszen passzív jövedelmet csak a jól célzott csoportokkal, szűrt tagok esetén tudsz felépíteni!
Ha a facebook csoportjaidat különálló értékesítési csatornaként használod, remekül seozható, kiválóan és egyszerűen, de pontosan tematizálva tudod elérni a valós célközönségedet.
Tervezz és szűrj, és első lépésként tudd, miért is hozod létre az adott zárt csoportot. A csoportjaid számát csak akkor növeld, ha a meglévő termékkategóriád, vagy szolgáltatásod van annyira célozható és jól körbekutatott, hogy pontosan tudod, miről és hogyan fogsz kommunikálni, értékesíteni majd a behívott tagok felé.
(kép forrása: https://pixabay.com/)