A 3 legfontosabb trendváltozási tipp kisvállalkozásoknak karantén után

Figyeltem és folyamatosan figyelem a trendeket, első sorban a marketing területén. Az elvem viszont az, hogy mindig kontextusában érdemes minden változást és kérdést megvizsgálni.

Ami viszont tény: minden vállalkozás túlélési kisokosának első helyére kéredzkedett be a koronavírus járvány okozta felborult gazdasági rend következtében a rugalmas változtatás, a reziliencia képességének kérdése. Ha tudsz azonnal reagálni és alkalmazkodni egy megváltozott helyzethez, akkor nagyobb eséllyel biztosított a vállalkozásod jövője, mint versenytársaidnak.

Mi a 3 legfontosabb változás, amire célszerű vállalkozóként odafigyelned a közeljövőben?

  1. Talán számomra is a legfontosabb trendváltozás az, – és sok kisvállalkozásnak ez okozta most a legnagyobb fejtörést – hogy NEM az egylábon állásé, a szűken vett szakértőiségé a jövő. Az utóbbi évek a teljes szakosodásra épültek, így szegmentálódtak a célcsoportok és a vásárlók igényei is. Ez vélhetően már a múlté. Növessz több lábat a vállalkozásodnak akár egy konkrét területen belül is.
  2. Tartalékolj! Tudom, hogy nem mondok semmi újat ezzel, és azt is tudom, hogy egy kisvállalkozás jelene és jövője a mindennapos kiadás-bevétel egyensúlyozgatására épül. De ez ma már elavult és nem hosszú távú stratégia.
    Mihamarabb kezdjetek el tartalékot építeni, félretenni a bevétel bizonyos százalékából, ha újabb gazdasági válság alakul ki, legyen mire támaszkodni, legyen miből túlélni az újraindulásig.
  3. Bizalmi és szakértő csapat kialakítása: igen, egyéni vállalkozásokra és kisvállalkozásokra is értendő fontos trendről beszélek. Tény, hogy ma sem tudsz mindent egy kézben tartani, még ha egyéni vállalkozóként magad vagy a szakmád és a könyvelőd és a marketingesed is egy személyben. Ez rövidtávon is kudarchoz vezet.Építs fel magad körül egy csapatot olyan szakértőkből, akikhez bármely, általad nem igazán ismert területtel kapcsolatban fordulhatsz. És hogy mindezt nem ingyen? Ez csak természetes: a szakmai tudásnak ára van. Úgy, ahogyan a bizalmi viszonynak is. Különösen felértékelődik majd ez a for profit és win-win szemlélet egy újabb krízishelyzetben.

A trendek nem jóslatok. Nem jelentenek garanciát sem mindenre. De aki figyelemmel kíséri a gazdasági és történelmi folyamatokat, komplexebb képként láthatja saját és vállalkozása helyzetét is a jövőre vetítve.

Célszerű legalább megfontolni a fenti tippeket, s beépíteni a vállalkozásfejlesztési terveink közé.

Ha pedig tartalommarketingben, SEO-val kapcsolatban, szövegírási stratégiában, pozícionálásban és célcsoportkutatásban kérdésed van, keress meg bátran!