A szövegíró nem tartalommarketing tanácsadó

A tartalom lehet képi, videós, hang alapú és szöveges és mindezek komplex halmaza. Azt, hogy mikor melyiket és hogyan, kiknek szeretnéd használni, abban a tartalommarketing tanácsadó tud segíteni, nem a szövegíró.

A szövegírás fontos és precíz, feladatfókuszú szakma:

  • tud helyesen írni és
  • lényeget megfogalmazni;
  • alaposan felkészül a témából és megérti a megrendelő célját;
  • abban a formában és műfajban ír, amilyenben kérik, így pontosan érti és ismeri a műfaji elvárásokat is;
  • a megrendelő elvárásához igazodik, így saját véleményét nem fejezheti ki a “végtermékben”, a reklámszövegekben.

A tartalommarketing tanácsadás komplex hivatás:

  • elemezni, írni és trendeket figyelni alapvető és folyamatos elvárás felőle;
  • a komplex, több területet átfogó – úgynevezett – stratégiai gondolkodás minden megbízásának az alapja;
  • számos kommunikációs eszközt és csatornát ismer, követ és használ;
  • felvállalja a véleményét és ellenvéleményét a megrendelőjével szemben, ha azokat szakmai érvekkel alá tudja támasztani – jó esetben ez továbbviszi a kooperációt és eredményes munka lesz belőle;
  • szöveget ír, kampányt tervez, de előtte elemez és kulcs-szavakat, kifejezéseket, mondatokat (SEO) kutat;
  • specialista, pozícionál, nem vállal el minden megbízást, hiszen ő sem érthet mindenhez;
  • ismeri az online marketing trendeket, ismer és tanul jó szakemberektől;
  • tudja és gyakorolja az értékesítési szövegírás fortélyait,
  • és tud helyesen írni, igyekszik korrekten és tisztán kommunikálni.

 

2020-ban lesz 21 éve, hogy írással és kommunikációval foglalkozom. Tudom, hogy a jövő a mikro- és kisvállalkozások hatékonyabb önérvényesítő képességében rejlik. Ehhez a jelen és a jövő legfontosabb kommunikációs és értékesítő tevékenységével, a tartalommarketinggel kell megismerkedniük.

A tartalommarketing a szükséges legjobb dolog, ami egy kisvállalkozás életében történhet.

De tudd és ismerd a lényeget és a különbségeket: a szövegírás egy feladatról szól.

A tartalommarketing a céged jövőjéről.

Mi az a tartalommarketing?